رئال مادرید و بارسلونا تاریخچه ای پر تنش و پرهیجان را در تمام رویارویی های خود در طول تاریخ دارند، دو ابر قدرتی که شکست و یا پیروزی هایشان می تواند هواداری را به مرز مرگ و جنون برساند! از تیفوسی های مادرید تا مجنون های کاتالانیا! همه و همه بخشی از ال کلاسیکو هستند و این دیدار تنها معطوف به 22 بازیکن درون زمین نخواهد بود!

دیدار ال کلاسیکو 13 آگوست با دیگر ال کلاسیکو ها کمی متفاوت خواهد بود! چرا که دو تیم رئال مادرید و بارسلونا بایددر سوپر جام اسپانیا  (قهرمان لالیگا و قهرمان جام حذفی) برابر یکدیگر در دیداری که به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد برابر هم صف آرایی نمایند!

 

بارسلونا در این ال کلاسیکو که دیدار رفت آن در ورزشگاه خانگی اش برگزار می شود ، شرایطی بسیار متفاوت را تجربه می کند، با حضور مربی جدیدی بر روی نیمکت خود که هنوز شناخت چندان دقیقی از باشگاه و بازیکنانش ندارد و دیگر مسئله ی مهم و حاشیه ای باشگاه ، جدایی نیمار که توانسته با حواشی اش ، چنگ بر روح روان بازیکنان و هواداران و کادر مدیریتی باشگاه بکشد!

اما این دلیل قاطعی برای بلوگرانا نخواهد بود که آنها را تضعیف شده بدانیم! به شعار باشگاه باید رجوع کرد " بارسلونا فراتر از یک باشگاه" ، شعاری که همه چیز را در خود خلاصه کرده است و تصویر گر ماری افعی را در ذهن مخاطب همواره نقش خواهد زد که به هیچ طعمه ای رحم نخواهد کرد!

 

بارسلونا در فصل نقل و انتقالات خرید های چندان بزرگی را بر خلاف دیگر فصل ها انجام نداد، اتفاقی که برای حریف دیرینه اش نیز به همین ترتیب رخ  داد، اما فقدان نیمار ، می توانست دلیل مهمی برای خرید حداقل یک ستاره جهت پر کردن خلا ستاره اسبق سلسائوییشان باشد که تا به این لحظه از سوی مدیران باشگاه نبوده است!

 

به خرید های باشگاه بارسلونا می توان به : سمدو، مارلون ، جرارد دلوفئو، و پائولینیو که به تازگی به جمع بازیکنان باشگاه از لیگ چین اضافه شده است اشاره کرد، بازیکنانی که حداقل یک سر و گردن از دیگر بازیکنانی که پس از پایان مدت قرارداد قرضی شان به باشگاه بازگشته اند اشاره کرد، بازیکنانی که شاید فرصت حضور در میدان بزرک ال کلاسیکو را داشته باشند!

در سمت مقابل رئال مادرید، کهکشان همواره مدعی، با هدایت زین الدین زیدان از زمان حضور این مربی فرانسوی همواره یک مدعی بوده است! مدعی که مانند دیگر رقیبش یعنی بارسلونا،  هیچ جامی را بی اهمیت نمی شمارد و هر میدانی را ضمینه ای برای پر کردن ویترین افتخاراتش می داند، دراگونی فربه که اگر تیز بال هایش را به کمان آسمان بکشد، می تواند بر آسمان رویاهایتان خیمه شود!

رئال مادرید در فصل نقل و انتقالات نیز مانند دشمن دیرینه اش ، خروجی های بزرگی داشته است، اما با این تفاوت که رئالی ها برای جدایی مهره های مهمشان، جایگزین های دیگر داشتند! به سه مورد از بازیکنان اصلی رئال مادرید که از جمع کهکشانی ها جدا شدند به جیمز رودریگز  (انتقال قرضی به بایرن مونیخ) ، آلوارو موراتا، و دانیلو اشاره کرد، بازیکنانی که پس از جداییشان حداقل یک ستاره دیگر، آماده آماده پر کدن خلاشان است!

 

دو غول اسپانیایی در شرایطی باید به مصاف یکدیگر بروند، که رئالی ها به تازگی جام سوپر کاپ اروپا را به ویترین افتخارات خود، با پیروزی برابر منچستر یونایتد در دیدار شهر اسکوپیه، اضافه کنند  و قطعا با روحیه ای بالا و در شرایطی آرمانی در ورزشگاه نیوکمپ قرار خواهند گرفت، هرچند که بارسلونا در تور پیش فصل نیز توانست قهرمان دیدار های چند جانبه جام اینترنشال کاپ شود، و جام نمادین خوان گمپر را در دیدار برابر چاپه کوئنزه کسب نماید و به لحاظ موفقیت پیش فصل کم از رقیب خود ندارد!

در 27 دیدار گذشته این دو تیم از سال 2010 تا کنون ، دست برتر با بارسلونا است، سهم کاتالان ها 12 پیروزی  و سهم کهکشانی ها 8 پیروزی بوده است! و در مجموع 7 بازی میان دو تیم به تساوی انجامیده است!

 

به قاطع ترین پیروزی بارسلونا از 6 فصل پیش تا کنون می توان به پیروزی 5-0 آبی اناری ها در تاریخ 29 نوامبر 2010 اشاره کرد که در نوع خود تحقیری سخت برای رئالی ها محسوب می شود، و در آن سو رئال مادرید قاطع  ترین پیروزی اش به برد 3-1 در تاریخ 25 اوکتبر 2014 باز می گردد که در قاطع ترین پیروزی نیز دست برتر با بارسایی هاست.


اتحادیه فوتبال اسپانیا قضاوت  این دیدار حساس را به ریکاردو دو بورگاس که معمولا قضوات هایی جنجالی را داشته است سپرده است و انتظار می رود به لحاظ حواشی داوری شاهد بازی سراسر درگیری و اعتراضات پی در پی نیمکت های دو تیم و سوت های دیوانه کننده هواداران باشیم.

ترکیب احتمالی دو تیم : رئال مادرید تنها یک مصدوم را در ترکیب خود دارد، و آن خرید  جدید باشگاه یعنی خسوس وایخو مدافع 21 ساله است، , و البته غایب بزرگ رئال مادرید، لوکا مودریچ که به دلیل دریافت کارت قرمز در سوپر کاپ سه فصل پیش نمی تواند در دیدار رفت برای تیمش به میدان برود؛  بارسلونا نیز  آردا توران، مارلون، سرخی سمپر، رافینیا، آندره گومیس و توماس ورمائلن را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

 

شماتیک ترکیب احتمالی دو تیم:


منبع خبر: مرکز خبر ورزش 11

صاحب حقوق سایت : شرکت خورشیدعصر ارتباطات