۵۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

جدول لیگ برتر تا پایان هفته چهارم

تیم                              
بازیها                
امتیاز
پرسپولیس                
4 10
پارس جنوبی جم 4 10
سایپا 4 10
فولاد 4 7
صنعت نفت آبادان 4 6
پدیده 4 5
ذوب آهن 4 5
سیاه جامگان 4 5
استقلال خوزستان 4 5
سپاهان 4 5
استقلال 4 4
نفت تهران 4 4
تراکتورسازی 4 3
سپیدرود رشت 4 3
گسترش فولاد 4 3
پیکان 4 2

منبع : ورزش سه

۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

نتایج بازی های هفته چهارم لیگ برتر

چهارشنبه 25 مرداد 1396
پرسپولیس 1 - 1 سیاه جامگان  
پنجشنبه 26 مرداد 1396
تراکتورسازی 2 - 1         نفت تهران  
ذوب آهن 0 - 2 سپاهان  
پارس جنوبی جم    
2 - 1 صنعت نفت آبادان  
سایپا 1 - 0 استقلال  
جمعه 27 مرداد 1396
پدیده 2 - 2 استقلال خوزستان  
سپیدرود رشت 1 - 0 پیکان  
فولاد 2 - 1 گسترش فولاد

 
منبع : ورزش سه
۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

سومین پیشنهاد بارسا برای کوتینیو بازهم رد شد

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا این بار با پیشنهادی 125 میلیون یورویی برای جذب فیلیپ کوتینیو، ستاره برزیلی بارسلونا وارد عمل شده بود که این پیشنهاد نیز توسط مدیران لیورپول رد شده است.

 

 

 

 

دیلی میل ادعا کرد که بعد از رد شدن 2 پیشنهاد 80 و 100 میلیون یورویی برای خرید ستاره لیورپول، بلوگرانا این بار با رقم 125 میلیون یورو به سراغ خرید کوتینیو رفت که به نظر می رسد این رقم نیز باب میل مدیران لیورپول نبوده و باز هم پیشنهاد بارسا رد شده است.

 

در روزهای اخیر و بعد از شکست در 2 دیدار رفت و برگشت برابر رئال مادرید، فشارها روی مدیران بارسا برای خرید یک ستاره جدید افزایش یافته و همین موضوعه باعث شده تا مدیران لیورپول قیمت ستاره خود را افزایش دهند.

 

اما به هر حال و علیرغم مخالفت های سران لیورپول، به نظر می رسد در نهایت این ستاره برزیلی تابستان امسال راهی نوکمپ خواهد شد.

منبع : ورزش سه

۲۷ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

شایعه باورنکردنی : مسی در سیتی با 300 میلیون یورو ؟

به گزارش "ورزش‌سه"، یورواسپورت عربی حدود  6 ساعت پیش خبر داد شیخ منصور بن زاید مالک اماراتی منچسترسیتی به دنبال عقد قرارداد با لیونل مسی ستاره بزرگ تیم فوتبال بارسلوناست و حاضر است برای این انتقال 300 میلیون دلار پرداخت کند. این خبر به طور فزاینده ای در رسانه های عرب زبان پخش شده و موج آن به اسپانیا نیز رسیده است.


این خبر پس از انتشار نقل قولی از شیخ منصور بن زاید آل نهیان منتشر شده که گفته است در روزهای آینده بزرگترین انتقال تاریخ فوتبال جهان را رقم خواهد زد. انتقالی که همچنان غیرقابل باور به نظر می رسد مگر آنکه لیونل مسی نیز در فضای عجیب و غریب پس از ترانسفر نیمار غرق شده باشد.

 

 

 

 

قرارداد بارسلونا با مسی هنوز امضا نشده و شک و تردیدهایی در این زمینه وجود دارد اما گفته می شود پیشنهاد سیتی به مسی 300 میلیون یورو و هفته ای 500 هزار یورو دستمزد است. حضور پپ گواردیولا مربی سابق بارسلونا که با مسی رابطه بسیار نزدیکی داشته است، این گمان را تقویت می کند اما این خبر هنوز از سوی رسانه های بین المللی جدی گرفته نشده است. 

 

 

 


آنطور که یورو اسپورت عربی نوشته بارسلونا حاضر خواهد بود مسی را با مبلغ 300 میلیون یورو بفروشد اما این نظر هم چندان بر حقیقت منطبق نیست چراکه با این رقم هرگز نمی شود بازیکنی در کیفیت مسی را به نوکمپ آورد. در این شرایط تنها عقد قرارداد مجدد با مسی می تواند به شایعات نگران کننده اطراف بارسلونا پایان ببخشد. 


مسی یکی از مهمترین ستاره های تک باشگاهی تاریخ به شمار می رود که شاید مالکان سیتی برای پاتک زدن به موج خبری ناشی از استخدام نیمار توسط مالکان قطری قصد به خدمت گرفتن وی را دارند.

 

سایت های انگلیسی زبان هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده اند اما بنگاه های شرط بندی خبر احتمال انتقال او به لیگ برتر و حتی گزینه هایی مانند چلسی را بررسی کرده که این موضوع بیانگر احتمال پر رنگ شدن این شایعه در روزهای آتی است.

منبع : ورزش سه

۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

رئال مادرید قاطع فاتح سوپرجام اسپانیا شد

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان زین الدین زیدان که در دیدار رفت در نوکمپ 3-1 بارسا را شکست داده بودند، علی رغم در اختیار نداشتن کریس رونالدو، در دیدار امشب هم کاملا برتر از آبی و اناری ها نشان دادند و در نهایت به یک پیروزی شیرین دیگر دست پیدا کردند و جام قهرمانی سوپرکاپ را بالای سر بردند.

 

رئال بازی را بهتر آغاز کرد و تنها 4 دقیقه از بازی سپری شده بود که مارکو آسنسیو مانند دیدار رفت، دروازه بارسا را باز کرد. او که در فاصله 25 متری دروازه بارسا صاحب توپ شده بود، با یک شوت تماشایی، دروازه بارسا را باز کرد.

 

 

 

بعد از این گل بارسا که چیزی برای از دست دادن نداشت، پیش کشید و چند موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه کیلور ناواس ایجاد کرد اما هیچ یک از آنها تبدیل به گل نشد.

 

در مقابل در دقیقه 33 رئال می توانست به گل دوم برسد اما ضربه لوکاس واسکز به تیر دروازه برخورد کرد.

 

در حالی که بارسایی ها سخت به دنبال زدن گل تساوی بودند، این رئال بود که در دقیقه 39 به گل دوم رسید. روی پاس در عرض مارسلو، بنزما به زیبایی توپ را مهار کرد و با چرخشی دیدنی، توپ را به گوشه دروازه بارسا فرستاد.

 

 

 

در دقایق پایانی نیمه اول باز هم این رئال بود که نمایش بهتری داشت و یکی دو موقعیت خوب روی دروازه بارسا ایجاد کرد اما در نهایت این نیمه با همان دو گل به پایان رسید.

 

نیمه دوم را بارسا بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی سوارز صاحب یک موقعیت شد اما ضربه او از بالای دروازه رئال به بیرون رفت.

 

حملات بارسا ادامه پیدا کرد اما بازیکنان این تیم نمی توانستند موقعیت چندانی روی دروازه رئال ایجاد کنند. جدی ترین موقعیت این تیم در دقیقه 70 ایجاد شد اما ضربه سر سوارز در نهایت به تیر دروازه ناواس برخورد کرد.

 

در دقایق پایانی هم حملات بارسا ادامه داشت اما بازیکنان این تیم نتوانستند دروازه رئال را باز کنند و بازی با همان دو گل به سود رئال به پایان رسید.


منبع : ورزش سه

۲۶ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

ال کلاسیکوی برگشت : بارسا یا رئال ؟

به گزارش "ورزش سه"، زمانی پس گرفتن توپ از بارسلونا برای هر تیمی مثل یک رویا بود. رد و بدل شدن توپ بین هافبک های بارسا، بازیکنان حریف را وادار به تماشا می کرد؛ اتفاقی که برای هواداران تیم های رقیب، خسته کننده و ملال آور بود ولی به بارسا اجازه می داد احاطه کامل به بازی داشته باشد و به وقت خستگی رقیب، ضربات پی در پی خود را وارد کند.

 

 

 

 

با گواردیولا روی نیمکت و حضور ستاره هایی چون ژاوی، اینیستا و بوسکتس در مرکز زمین، خط میانی بارسا رسوخ پذیر جلوه می کرد ولی از سال 2014 و با ورود لوئیس سوارز به بارسا که مصادف شده بود با روزهای پایانی حضور ژاوی، این تیم به تدریج به تیم مهاجمان بدل شد تا هافبک ها.

بارسلونایی که به لطف فلسفه کرویف و تحولی که گواردیولا در این سبک ایجاد کرد، جام ها را یکی پس از دیگری می ربود، به تدریج زیر سایه مثلث MSN قرار گرفت و وابستگی به این سه مهاجم همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد.

 

 

 

 

بارسلونا حالا دیگر نیمار را در اختیار ندارد ولی ساده انگاری است اگر تصور کنیم با این تغییر بزرگ، بلوگرانا به اصل خود باز خواهد گشت.

دو روز پیش پائولینیو به عنوان یک هافبک جدید به بارسلونا اضافه شد ولی او با فیزیک بدنی بسیار خوب خود، بیشتر به یک هافبک آلمانی شبیه است تا یک هافبک خلاق برزیلی. بازیکنی که طول زمین را می تواند بارها بدون خستگی طی کند اما هافبکی توپ نگه دار به قول کرویف نیست.

 

بارسا پس از جدایی ژاوی، 112 میلیون یورو برای خرید هافبک جدید هزینه کرده است. آردا، دنیس سوارز، آندره گومس و راکیتیچ به بارسلونا آمدند ولی هیچ کدام ژاوی نشدند. این روزها اینیستا و بوسکتس هم با 4 یا 5 سال پیش خود فاصله زیادی دارند. پس بیهوده نیست که دیگر شادابی گذشته در خط میانی بارسا دیده نمی شود و نمی توان بارسلونا را تیمی متکی به هافبک هایش دانست.

 

 

 

 

تحول رئال با زیزو

در رئال هم سایه مثلث BBC بر دیگر بازیکنان به نوعی احساس می شود ولی مصدومیت های همیشگی گرت بیل همواره باعث شده تا به ندرت شاهد حضور این مثلث در ترکیب کهکشانی ها حداقل در یکی دو سال اخیر باشیم.  

از زمان حضور زیدان روی نیمکت رئال مادرید، به خوبی می توان دگردیسی مثبت کهکشانی ها را مشاهده کرد. رئال بر خلاف بارسلونا از تیمی برپایه مهاجمانش(به خصوص رونالدو) حالا تیمی متکی به هافبک هایش شده است. زیزو که خود هنگام بازی یک هافبک خلاق و همه کار در میانه زمین بود و به نقش هافبک ها در یک تیم به خوبی آگاهی داشت، حالا در قامت مربیگری هم این اصل را در تیمش به خوبی جا انداخته است.

رئال مادرید زیدان تیمی روی شانه های هافبک های مقتدرش است.

 

به خط میانی رئال نگاه کنید؛  مودریچ، ایسکو، کاسیمیرو، کروس، یورنته، کوواچیچ و سبایوس. همه جور هافبک با توانایی های مختلف را در این خط می توان مشاهده کرد که به لطف اعتماد زیدان از اعتماد به نفس کافی برای حضور در هر مسابقه ای برخوردار هستند.

به اینها لوکاس و آسنسیو را هم اضافه کنید که هرچند علاقه دارند در خط حمله به میدان بروند؛ ولی به وقت نیاز عقب تر آمده و یاری گر خط هافبک تیم شان می شوند.

 

 

 

 

اگر به آمار و ارقام ال کلاسیکوی رفت سوپرکاپ نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که درصد مالکیت توپ و میدان 61 به 39 به سود بارسا بود ولی این یک آمار فریبنده است چرا که بارسلونا و خط هافبکش تسلط خاصی روی رئال مادرید نداشتند. این مالکیت را هرگز نمی توان با مالکیت بارسلونای ژاوی در ال کلاسیکوهای چند سال پیش مقایسه کرد.

 

برای بازی امشب، مودریچ که در دیدار رفت غایب بود بازخواهد گشت تا خط میانی رئال قدرتی مضاعف پیدا کند. ستاره کروات با دید بالا، قدرت پخش کنندگی توپ دقیق و بعضا شوت های مهلکش برای رئال مادرید در چند سال اخیر غنمیتی محسوب می شود.

 

زیزو امشب بهترین ترکیب میانه زمین خود را در اختیار خواهد داشت: کاسیمیرو، کروس و مودریچ. ابهام در اینجاست که زیدان در غیاب رونالدو ترجیح می دهد همچون بازی رفت از سیستم 2-4-4 استفاده کند یا به سیستم 3-3-4 روی می آورد. 

 

اینگونه به نظر می رسد که زیزو ریسک نکرده و تیمش را با 4 هافبک به زمین بفرستد. در این صورت ایسکو را می توان به مودریچ، کاسیمیرو و کروس اضافه کرد یا اینکه ایسکو یک خط جلوتر رفته و کوواچیچ جای او را در خط میانی بگیرد؛ بازیکنی که در بازی رفت تا زمانی که در زمین بود مسی را محور کرده بود.

این احتمال هم وجود دارد که آسنسیو در خط حمله به میدان برود و ایسکو یک خط عقب تر بازی کند.

در بارسلونا اما اینیستا بر خلاف بازی رفت حضور ندارد و پیش بینی می شود جای خالی او را روبرتو و یا دنیس سوارز پر کنند.

 

 

 

 

این یک واقعیت است که پس از سال ها استیلای خط میانی بارسلونا در ال کلاسیکو، مدتی است که ورق به سود رئال مادرید برگشته و کهکشانی ها حالا همان نقطه قوتی را دارند که زمانی در بارسلونا حسادت همه تیم های دنیا را برانگیخته بود.

رئال حالا به لطف در اختیار داشتن گنجینه ای که پیش از این در اختیار بارسا بود، در 4 سال اخیر سه بار فاتح لیگ قهرمانان شده، از جام گرفتن خسته نمی شود و در مسیر کسب جام های پی در پی  دیگر نیز قرار دارد.

 

منبع: مارکا

سایت خبر : ورزش 3

۲۵ مرداد ۹۶ ، ۲۳:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

برگشت در بازی فقط به دست مسی حل می شود

به گزارش "ورزش سه"، تنها 24 ساعت پیش از آغاز دیدار برگشت بارسا برابر رئال مادرید، والورده در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی که آیا برتری حریف را پذیرفته است اینگونه پاسخ داد: "البته که نمی پذیرم اگرچه رئال مادرید در بازی رفت نمایش بهتری از خود ارائه داد."

 

پس حالا و در دیدار برگشت، کاتالان ها این فرصت را دارند که شرایط را تغییر داده و افکار عمومی را دوباره به سمت خود معطوف کنند.

 

 

 

 

برای انجام این ماموریت، قطعا همه نگاه ها معطوف به جادوی لیونل مسی خواهد بود. تصویر نمادین نگه داشتن پیراهن توسط او برابر هواداران رئال مادرید در اخرین ال کلاسیکوی پایتخت هنوز در ذهن هواداران باقی مانده و این خاطره اگرچه با پایان فصلی ناامید کننده همراه بود، اما دیگر به تاریخ الصاق شده است.

 

دیروز و در کنفرانس مطبوعاتی سرخیو بوسکتس، این بازیکن به دفاع از عملکرد جرارد پیکه برابر انتقادات پپ سیگورا از اعضای مدیریتی بارسا پرداخت و به نظر می رسد رابطه میان بازیکنان و مدیریت به سردی گراییده است.

 

 

 

 

اگرچه بارسا پائولینیو را به خدمت گرفت اما خرید این بازیکن قادر به راضی کردن هواداران نبوده و البته اضافه شدن این بازیکن 2 نتیجه برای هواداران بارسلونا دارد: اول اینکه دیگر خبری از امضای قرارداد با مارکو وراتی، ستاره ایتالیایی پی اس جی و هدف اول بارسا در تابستان نخواهد بود و دیگر اینکه حضور بازیکنی مانند پائولینیو باعث جدایی احتمالی سرجی سمپر یا سرخی روبرتو خواهد شد. با این حساب دیگر استفاده از ستارگان لاماسیا تنها در نوکمپ تبدیل به یک شعار شده است.

 

پس در روزهایی که بحران مدیریتی در بارسا بیداد می کند و هواداران خواهان استعفای بارتومئو هستند، تنها تکرار جادوی لیونل مسی دوباره هوای نوکمپ را آفتابی خواهد کرد.

منبع : ورزش سه

۲۵ مرداد ۹۶ ، ۲۳:۱۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

بارسا 1-3 رئال : شکست بد در نیوکمپ ، اخراج رونالدو

به گزارش "ورزش سه"، در این دیدار رئالی ها 10 دقیقه پایانی را با یک بازیکن کمتر بازی کردند اما در نهایت توانستند با یک پیروزی خوب، در آستانه فتح یک جام دیگر قرار بگیرند.

 

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و در دقایق ابتدایی یکی دو موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه ها ایجاد شد اما توپی از خط دروازه ها عبور نکرد.

 

در ادامه بارسا تا اندازه ای بر بازی مسلط شد اما این رئال بود که می توانست در دقیقه 18 به گل برسد اما ضربه ایسکو به کنار دروازه بارسا برخورد کرد.

 

 

 

 

در دقیقه 25، چیزی نمانده بود که ضربه آزاد لیونل مسی به گل اول بازی منجر شود اما توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه کیلور ناواس به بیرون رفت.

 

در دقایق پایانی نیمه اول هر دو تیم تلاش زیادی برای رسیدن به گل انجام دادند اما موقعیت های هیچ یک از دو تیم تبدیل به گل نشد و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

نیمه دوم را رئال بهتر آغاز کرد و تنها 7 دقیقه از این نیمه سپری شده بود که این تیم به گل رسید. روی حرکت خوب مارسلو از سمت راست و ارسال او به دهانه دروازه بارسا بود که پیکه به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و رئال را پیش انداخت.

 

 

سه دقیقه بعد رئال می توانست به گل دوم برسد اما ضربه کارواخال را پیکه از دهانه دروازه خارج کرد.

 

در ادامه بازیکنان بارسا تلاش زیادی برای زدن گل تساوی انجام دادند و چندین موقعیت خوب را از دست دادند تا اینکه در دقیقه 77 به گل رسیدند.

 

خطای کیلور ناواس روی لوئیس سوارز، یک ضربه پنالتی نصیب بارسا کرد و مسی توانست برخلاف جهت حرکت ناواس آن را تبدیل به گل کرد.

 

 

 

 

 

اما این نتیجه چندان پایدار نبود و تنها سه دقیقه بعد، رئال به گل دوم رسید. در حالی که بازیکنان بارسا به دنبال گل برتری بودند، رئالی ها با یک ضدحمله سریع به محوطه جریمه بارسا رسیدند و در نهایت رونالدو با یک شوت تماشایی کار را تمام کرد.

 

در دقیقه 83 داور برخورد اومتیتی و رونالدو در محوطه جریمه بارسا را خطا تشخیص نداد و در مقابل ستاره پرتغالی را به دلیل تمارض با اخطار جریمه کرد و با توجه به اینکه او بعد از شادی گل اش، به دلیل درآوردن پیراهن، یک کارت زرد گرفته بود، از بازی اخراج شد.

 

بازیکنان بارسا که می خواستند از برتری شان برای رسیدن به گل تساوی استفاده کنند، فشار زیادی روی دروازه رئال وارد کردند اما این رئال بود که در دقیقه 90 به گل سوم رسید.

 

این بار مارکو آسنسیو بود که پشت محوطه جریمه بارسا صاحب موقعیت شد و با یک شوت تماشایی، کار را تمام کرد.

 

در ثانیه های پایانی اتفاق خاصی رخ نداد و رئال در دیدار رفت سوپرکاپ اسپانیا به یک پیروزی ارزشمند رسید.

منبع : ورزش سه

۲۳ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

کانال تلگرام طرفداران بارسا


تصویر مرتبط


برای ورود آدرس زیر را وارد کنید :


T.me/fcbarcakhabar



نتیجه تصویری برای تلگرام


۲۳ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

پیش نمایش بازی بارسلونا - رئال مادرید : سوپرجام اسپانیا

رئال مادرید و بارسلونا تاریخچه ای پر تنش و پرهیجان را در تمام رویارویی های خود در طول تاریخ دارند، دو ابر قدرتی که شکست و یا پیروزی هایشان می تواند هواداری را به مرز مرگ و جنون برساند! از تیفوسی های مادرید تا مجنون های کاتالانیا! همه و همه بخشی از ال کلاسیکو هستند و این دیدار تنها معطوف به 22 بازیکن درون زمین نخواهد بود!

دیدار ال کلاسیکو 13 آگوست با دیگر ال کلاسیکو ها کمی متفاوت خواهد بود! چرا که دو تیم رئال مادرید و بارسلونا بایددر سوپر جام اسپانیا  (قهرمان لالیگا و قهرمان جام حذفی) برابر یکدیگر در دیداری که به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد برابر هم صف آرایی نمایند!

 

بارسلونا در این ال کلاسیکو که دیدار رفت آن در ورزشگاه خانگی اش برگزار می شود ، شرایطی بسیار متفاوت را تجربه می کند، با حضور مربی جدیدی بر روی نیمکت خود که هنوز شناخت چندان دقیقی از باشگاه و بازیکنانش ندارد و دیگر مسئله ی مهم و حاشیه ای باشگاه ، جدایی نیمار که توانسته با حواشی اش ، چنگ بر روح روان بازیکنان و هواداران و کادر مدیریتی باشگاه بکشد!

اما این دلیل قاطعی برای بلوگرانا نخواهد بود که آنها را تضعیف شده بدانیم! به شعار باشگاه باید رجوع کرد " بارسلونا فراتر از یک باشگاه" ، شعاری که همه چیز را در خود خلاصه کرده است و تصویر گر ماری افعی را در ذهن مخاطب همواره نقش خواهد زد که به هیچ طعمه ای رحم نخواهد کرد!

 

بارسلونا در فصل نقل و انتقالات خرید های چندان بزرگی را بر خلاف دیگر فصل ها انجام نداد، اتفاقی که برای حریف دیرینه اش نیز به همین ترتیب رخ  داد، اما فقدان نیمار ، می توانست دلیل مهمی برای خرید حداقل یک ستاره جهت پر کردن خلا ستاره اسبق سلسائوییشان باشد که تا به این لحظه از سوی مدیران باشگاه نبوده است!

 

به خرید های باشگاه بارسلونا می توان به : سمدو، مارلون ، جرارد دلوفئو، و پائولینیو که به تازگی به جمع بازیکنان باشگاه از لیگ چین اضافه شده است اشاره کرد، بازیکنانی که حداقل یک سر و گردن از دیگر بازیکنانی که پس از پایان مدت قرارداد قرضی شان به باشگاه بازگشته اند اشاره کرد، بازیکنانی که شاید فرصت حضور در میدان بزرک ال کلاسیکو را داشته باشند!

در سمت مقابل رئال مادرید، کهکشان همواره مدعی، با هدایت زین الدین زیدان از زمان حضور این مربی فرانسوی همواره یک مدعی بوده است! مدعی که مانند دیگر رقیبش یعنی بارسلونا،  هیچ جامی را بی اهمیت نمی شمارد و هر میدانی را ضمینه ای برای پر کردن ویترین افتخاراتش می داند، دراگونی فربه که اگر تیز بال هایش را به کمان آسمان بکشد، می تواند بر آسمان رویاهایتان خیمه شود!

رئال مادرید در فصل نقل و انتقالات نیز مانند دشمن دیرینه اش ، خروجی های بزرگی داشته است، اما با این تفاوت که رئالی ها برای جدایی مهره های مهمشان، جایگزین های دیگر داشتند! به سه مورد از بازیکنان اصلی رئال مادرید که از جمع کهکشانی ها جدا شدند به جیمز رودریگز  (انتقال قرضی به بایرن مونیخ) ، آلوارو موراتا، و دانیلو اشاره کرد، بازیکنانی که پس از جداییشان حداقل یک ستاره دیگر، آماده آماده پر کدن خلاشان است!

 

دو غول اسپانیایی در شرایطی باید به مصاف یکدیگر بروند، که رئالی ها به تازگی جام سوپر کاپ اروپا را به ویترین افتخارات خود، با پیروزی برابر منچستر یونایتد در دیدار شهر اسکوپیه، اضافه کنند  و قطعا با روحیه ای بالا و در شرایطی آرمانی در ورزشگاه نیوکمپ قرار خواهند گرفت، هرچند که بارسلونا در تور پیش فصل نیز توانست قهرمان دیدار های چند جانبه جام اینترنشال کاپ شود، و جام نمادین خوان گمپر را در دیدار برابر چاپه کوئنزه کسب نماید و به لحاظ موفقیت پیش فصل کم از رقیب خود ندارد!

در 27 دیدار گذشته این دو تیم از سال 2010 تا کنون ، دست برتر با بارسلونا است، سهم کاتالان ها 12 پیروزی  و سهم کهکشانی ها 8 پیروزی بوده است! و در مجموع 7 بازی میان دو تیم به تساوی انجامیده است!

 

به قاطع ترین پیروزی بارسلونا از 6 فصل پیش تا کنون می توان به پیروزی 5-0 آبی اناری ها در تاریخ 29 نوامبر 2010 اشاره کرد که در نوع خود تحقیری سخت برای رئالی ها محسوب می شود، و در آن سو رئال مادرید قاطع  ترین پیروزی اش به برد 3-1 در تاریخ 25 اوکتبر 2014 باز می گردد که در قاطع ترین پیروزی نیز دست برتر با بارسایی هاست.


اتحادیه فوتبال اسپانیا قضاوت  این دیدار حساس را به ریکاردو دو بورگاس که معمولا قضوات هایی جنجالی را داشته است سپرده است و انتظار می رود به لحاظ حواشی داوری شاهد بازی سراسر درگیری و اعتراضات پی در پی نیمکت های دو تیم و سوت های دیوانه کننده هواداران باشیم.

ترکیب احتمالی دو تیم : رئال مادرید تنها یک مصدوم را در ترکیب خود دارد، و آن خرید  جدید باشگاه یعنی خسوس وایخو مدافع 21 ساله است، , و البته غایب بزرگ رئال مادرید، لوکا مودریچ که به دلیل دریافت کارت قرمز در سوپر کاپ سه فصل پیش نمی تواند در دیدار رفت برای تیمش به میدان برود؛  بارسلونا نیز  آردا توران، مارلون، سرخی سمپر، رافینیا، آندره گومیس و توماس ورمائلن را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

 

شماتیک ترکیب احتمالی دو تیم:


منبع خبر: مرکز خبر ورزش 11

صاحب حقوق سایت : شرکت خورشیدعصر ارتباطات
۲۲ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی