۱۷ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

حذف دو تیم معتبر العین و شباب الاهلی از لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش "ورزش سه"،در شرایطی که سران کنفدراسیون فوتبال آسیا مدعی شدند باشگاه های بدهکار نمی توانند لایسنس حرفه ای گری و حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کنند این بار سران فدراسیون فوتبال امارات پیش دستی کرد و با تایید نکردن پروانه حرفه ای گری دو باشگاه سرشناس این کشور حکم به حذف دو فینالیست متوالی اماراتی ها از لیگ قهرمانان را صادر کرد.


کمیته صدور مجوز حرفه ای گری فدراسیون فوتبال امارات بعد از بررسی پرونده باشگاه های این کشور در نهایت تنها مجوز پنج باشگاه را تایید کرد که در میان آنها دو باشگاه سرشناس این کشور که اتفاقا جزو متمول ترین باشگاه های اماراتی در قاره آسیا نیز محسوب می شوند،  دیده نمی شود تا شوک بزرگی به طرفداران العین و شباب الاهلی وارد شود.


العین فینالیست فصل گذشته و شباب الاهلی باشگاهی که با ادغام دو باشگاه بزرگ دبی از این فصل با این نام به میدان خواهد رفت و دو فصل پیش با کازمین اورالیو رومانیایی تا فینال آسیا پیش رفته بود، با این تصمیم فدراسیون فوتبال امارات از حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2018 حذف شدند؛ ضمن این که دو باشگاه سرشناس دیگر شهر ابوظبی نیز به صورت مشروط فرصت کوتاهی دریافت کردند تا مشکلات بر سر راه دریافت مجوز حرفه ای گری را از فدراسیون دریافت کنند.

 


روزنامه الخلیج نوشت: «فدراسیون فوتبال امارات و سازمان لیگ حرفه ای این کشور با ممنوعیت حضور شباب الاهلی و العین در فصل آتی باید جایگزین های آنها را از میان پنج تیم تایید شده انتخاب کنند که قرار است در نشست آتی هیات رئیسه فدراسیون این تصمیم گرفته شود».


نکته جالب این که هفته گذشته هم فدراسیون فوتبال عربستان همین روال را در پیش گرفت و براساس پرونده های بدهکاری و انضباطی که باشگاه های سرشناس سعودی از جمله الاتحاد، النصر، الشباب و التعاون داشتند مجوز حرفه ای گری و لایسنس آنها را تایید نکرد تا عملا حضور آنها در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا غیرممکن به نظر برسد.

 


اتفاقی که قطعا در تصمیم گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا که هنوز موضع خود در قبال باشگاه های بدهکار را اعلام نکرده حائز اهمیت خواهد بود. حال باید منتظر ماند و دید فدراسیون فوتبال ایران که در راه تایید لایسنس های حرفه ای برای باشگاه ها مسئول اول قلمداد می شود تحت نظارت شدید AFC چه تصمیمی در قبال نماینده های ایران اتخاذ خواهد کرد.


باشگاه هایی که شکایت های متعددی در کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی دارند و تایید مجوز حرفه ای گری آنها با این شرایط می تواند تبعات بسیار شدیدی برای فدراسیون فوتبال داشته باشد آن هم با نظارت شدیدی که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا روی این باشگاه ها و شرایط مالی شان دارد در حال حاضر شرایط برای استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت بسیار نگران کننده است. تیم هایی که تنها دو هفته فرصت دارند تا به وضعیت بدهی های خود سرو سامان بدهند.

منبع خبر : ورزش سه

۲۵ مهر ۹۶ ، ۱۶:۰۶ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر الهلال

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ همانند بازی رفت مقابل الهلال اینبار سه بازیکن تاثیرگذار و اصلی تیمش را در اختیار نخواهد داشت. سرمربی کروات سرخپوشان که در جدال رفت و در استادیوم محمد بن زاید محمد انصاری، کمال کامیابی نیا، سیدجلال حسینی و مهدی طارمی را در اختیار نداشت، اینبار هم با غیبت فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی و مهدی طارمی برابر رقیب قدرتمند خود قرار خواهد گرفت و امیدوار به معجزه مسقط و جبران شکست 4 گله برابر حریف است. او که برای جدال مقابل استقلال خوزستان به سه بازیکن ملی‌پوش تیمش استراحت داد، اکنون قادر است آنها را با آمادگی کامل در اختیار داشته باشد و خبری از مصدومیت سیدجلال حسینی نیست.


انتخاب اول برانکو درون دروازه علیرضا بیرانوند خواهد بود. دروازه‌بانی که با دریافت 4 گل در بازی رفت اکنون با انگیزه انتقام و موفقیت برابر حمله وران الهلال وارد زمین خواهد شد. شماره یک پرسپولیس علیرغم موفقیت در دقایق ابتدایی جدال مقابل الهلال و دفع چند حمله خطرناک حریف در نهایت 4 بار تسلیم شد تا عمر خریبین به کابوس او تبدیل شود و اکنون برای ناکامی او این دیدار را آغاز کند.


بازگشت محمد انصاری و سیدجلال حسینی باعث خواهد شد این دو بازیکن در کنار شجاع خلیل زاده و صادق محرمی نفرات خط دفاعی را شکل دهند. انصاری بعد از مدت‌ها بار دیگر در سمت چپ دفاعی به کار گرفته خواهد شد تا اطمینان از این جناح بالاتر رود و برانکو امیدوار به شکل گیری حملات تیمش از هر دو سمت دفاعی باشد.


زوج موفق محسن ربیع خواه و کمال کامیابی نیا برابر استقلال خوزستان باعث شده تا بار دیگر این دو بازیکن در تفکرات برانکو برای ناکام گذاشتن خط میانی الهلال به کار گرفته شوند. غیبت فرشاد احمدزاده نیز باعث خواهد شد تا محسن مسلمان و وحید امیری دو بازیکن دیگر خط میانی را شکل دهند.


در غیاب مهدی طارمی که شانس بالایی برای آقای گلی این رقابت‌ها داشت، زوج گادوین منشا و علی علیپور بار دیگر در پیشانی خط حمله پرسپولیس حضور می یابند و امیدوار به گلزنی مقابل آبی‌پوشان هستند.


ترکیب احتمالی:

 

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی نیا، محسن ربیع خواه، محسن مسلمان، وحید امیری، علی علیپور و گادوین منشا


برانکو روی نیمکت خود نیز با این شرایط، بوژیدار رادوشوویچ، احمد نوراللهی، شایان مصلح، سیامک نعمتی، بشار رسن، آدم همتی، احسان علوان زاده را در اختیار خواهد داشت.


دیدار دو تیم پرسپولیس و الهلال در چارچوب مرحله برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب و از ساعت 19:30 در استادیوم سلطان قابوس مسقط برگزار خواهد شد.

منبع خبر : ورزش سه

۲۵ مهر ۹۶ ، ۱۶:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

قرعه کشی مرحله پلی آف جام جهانی انجام شد

به گزارش ورزش سه"، دقایقی پیش در مقر فیفا در سوئیس قرعه کشی دور پلی آف مرحله مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا به انجام رسید. تیم های ایرلند شمالی، سوئیس، ایتالیا، یونان، کرواسی، دانمارک، سوئد و ایرلند با قرار گرفتن در رتبه دوم گروه های خود جواز حضور در پلی آف را کسب کرده بودند و منتظر قرعه کشی بودند تا حریفان خود را بشناسند.

 

 

 

 

بر اساس قرعه کشی انجام شده ایرلند شمالی با سوئیس، کرواسی با یونان، ایتالیا با سوئد و دانمارک با ایرلند روبرو خواهند شد. بازی های دور رفت 17-19 آبان و بازی های دور برگشت نیز 22-24 آبان برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

در دور رفت ایرلند شمالی میزبان سوئیس است، کرواسی میزبان یونان، ایتالیا میزبان سوئد و دانمارک نیز میزبان ایرلند خواهد بود که بدون شک بازی ایتالیا و سوئد، حساسیتی بسیار مضاعف خواهد داشت. سوئد در رقابت با پرتغال و ایتالیا در رقابت با اسپانیا از سرگروهی و صعود مستقیم به جام جهانی بازماندند و حالا از بین آنها یکی فرصت حضور در جام جهانی را از دست خواهد داد.

نکته عجیب قرعه سختی دیگر برای سوئد است. 4 سال پیش هم این تیم در پلی آف به مصاف پرتغال رفت و با درخشش رونالدو نتوانست به جام جهانی راه یابد.

منبع خبر : ورزش سه

۲۵ مهر ۹۶ ، ۱۶:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

ایران 3-0 کاستاریکا : صعود مقتدرانه با 10 گل زده

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال نوجوانان ایران در سومین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی نوجوانان به مصاف کاستاریکا رفت و توانست کار این تیم را در همان نیمه اول یکسره کند.

 

 

تیم نوجوانان ایران:


عباس چمنیان، سرمربی تیم ترکیب علی غلام‌زاده، طاها شریعتی، امیرحسین اسماعیل‌زاده، علی ستاوی، احمد جلالی، محمد غبیشاوی، علی داوران، امیرحسین حسین‌زاده، سبحان خاقانی، یونس دلفی و الهیار صیادمنش 
سرمربی: عباس چمنیان

 

 

 ایران که در دو دیدار قبلی خود برابر گینه با نتیجه 3 بر یک و آلمان با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسیده و صعودشان به مرحله بعدی را قطعی کرده است توانست در همان نیمه اول کاستاریکا را تحت تاثیر قرار دهد. دیداری که سه امتیاز آن با توجه به پیروزی های قبلی و صدرنشینی ایران ارزش چندانی نداشت اما باز هم نوجوانان ایران از ابتدا هجومی در میدان حاضر شدند و دروازه کاستاریکا را مورد هدف قرار دادند و دو باز موفق شدند گلزنی کنند تا صدرنشینی خود را مستحکم کنند. 

 

یونس دلفی ستاره ایران در نیمه اول این بازی بود که توانست با حرکات ویرانگر خود دو ضربه پنالتی به دست بیاورد و گل های ایران را پایه ریزی کند. دو پنالتی ایران در دقیقه 25 و 29 توسط محمد غبیشاوی و طاها شریعتی به ثمر رسید تا نوجوانان ایران نیمه اول را با پیروزی به اتمام برسانند. 

 

 

شرح گل ها:

 

گل اول (دقیقه 25): حرکت دلفی در گوشه راست محوطه جریمه کاستاریکا کاپیتان این تیم را مجبور کرد تا او را با خطا متوقف کند. محمد غبیشاوی کاپیتان ایران پشت ضربه قرار گرفت و توپ را خلاف جهت حرکت دروازبان کاستاریکا به گوشه راست دروازه فرستاد.

 

 

گل دوم (دقیقه 29): دلفی یک بار دیگر حرکت سریعی به سمت دروازه داشت که در گنج محوطه جریمه مدافع حریف او را شارژ کرد تا دومین ضربه پنالتی برای ایران به دست آید. این بار طاها شریعتی پشت ضربه ایستاد و او هم ضربه خود را به سمت راست فرستاد. با وجود تشخیص مسیر دروازبان او نتوانست ضربه شریعتی را مهار کند تا گل دوم ایران هم به دست بیاید.

 

 

گل سوم(دقیقه 89): حرکت دیدنی محمد سرداری بین مدافعان کاستاریکا باعث شد وی پس از جا گذاشتن مدافعان این تیم با دروازه بان روبرو شود و او را نیز از پیش رو بردارد و سپس توپ خود را وارد دروازه حریف کند.


منبع خبر : ورزش سه

۲۱ مهر ۹۶ ، ۱۷:۰۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

ترکیب استقلال برابر با فولاد

به گزارش "ورزش سه"، وینفرد شفر برای این بازی ترجیح داد امید ابراهیمی، روزبه چشمی و وریا غفوری،  3  بازیکن ملی پوش خود را از ابتدا بازی بدهد تا نشان بدهد چقدر به آنها نیاز دارد.


نکته جالب اینکه برای بازی امروز سرور چپاروف، بهترین بازیکن استقلال از اول فصل تا کنون و امید نورافکن هافبک استقلال نیمکت نشین هستند و در کنار بازیکانی مثل پادوانی و مهدی قائدی می توانند در نیمه دوم وارد زمین شوند و روند بازی را تغییر بدهند.


از نکات جالب ترکیب امروز این است که شفر هم مثل کی روش تصمیم گرفت از روزبه چشمی در پست دفاع وسط استفاده کند  تا این بازیکن در کنار مجید حسینی، وریا غفوری و میلاد زکی پور خط دفاع استقلال را تشکیل بدهند.


امروز شفر در اقدامی جالب ترجیح داد از فرشید باقری به عنوان زوج امید ابراهیمی استفاده کند، بازیکنی که در تمرینات توانسته رضایت سرمربی تیمش را جلب کند و خیلی زود به ترکیب استقلال رسید.


شفر علاقه زیادی به بازیکنان فانتزی دارد و این کاملا از ترکیب او مشخص است، فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان در کنار حسن بیت سعید امروز هافبک های تهاجمی استقلال هستند که تلاش می کنند سجاد شهباززاده را در نوک خط حمله تغذیه کنند.


سجاد شهباززاده بعد از از دست دادن 4 بازی به دلیل مصدومیت، امروز دوباره به ترکیب اصلی برگشته است و امیدوار است اولین گل خود را در بازی با فولاد به ثمر برساند.


ترکیب استقلال به شرح زیر است:


سید حسین حسینی،وریا غفوری، روزبه چشمی، سید مجید حسینی، میلاد زکی پور، فرشید باقری، امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان، حسن بیت سعید، فرشید اسماعیلی و سجاد شهباززاده


منبع خبر : ورزش سه

۲۱ مهر ۹۶ ، ۱۶:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

بازی های امروز لیگ برتر

لیگ برتر ایران
۲۱ مهر ۹۶ ، ۱۲:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

صعود کنندگان به جام جهانی تا بدین لحظه

آسیا : 4.5 سهمیه

ایران

ژاپن

کره جنوبی

عربستان

آمریکای جنوبی : 4.5 سهمیه

برزیل

اروگوئه

آرژانتین

کلمبیا

اروپا 13 سهمیه

بلژیک

آلمان

فرانسه

پرتغال

صربستان

لهستان

انگلیس

اسپانیا

ایسلند

میزبان  1 سهیمه

روسیه

کونکاکاف 3.5 سهمیه

مکزیک

کاستاریکا

پاناما

آفریقا 5 سهمیه

نیجریه

مصر

اقیانوسیه 0.5 سهمیه


تا بدین لحظه صعود 22 تیم از 32 تیم به جام جهانی قطعی شده است

به روزرسانی می شود ...

۱۹ مهر ۹۶ ، ۱۴:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

آرژانتین 3-1 اکوادور : صعود با معجزه مسی

به گزارش "ورزش سه"، در چند بازی اخیر آرژانتین، آنقدر این تیم در باز کردن دروازه حریفان دچار مشکل شده بود که پیش از  آغاز بازی مقابل اکوادور، رسانه ها کسب سه امتیاز در کیتو را برای آلبی سلسته به ماموریتی غیرممکن تعبیر می کردند. به ویژه اینکه آخرین پیروزی آرژانتین در خانه حریف به 15 سال قبل برمی گشت و این امیدهای شاگردان خورخه سامپائولی را کمرنگ تر از قبل نشان می داد.

پس وقتی در همان دقایق اول بازی، روماریو ایبارا در میان بهت مدافعان آرژانتین، دروازه سرخیو رومرو را باز کرد، کابوس نرسیدن به جام جهانی برای خیلی از هواداران آلبی سلسته واقعی تر از قبل شد اما برای تیمی که لیونل مسی را در اختیار دارد، تسلیم شدن در دقیقه یک، بی معنی ترین اتفاق است.

فقط چند دقیقه کافی بود تا امید به اردوی آرژانتین برگردد. دقیقه 13 بود که مسی پا به توپ شد، دی ماریا را از سمت چپ راهی محوطه جریمه کرد و خودش را به سرعت به مقابل دروازه رساند. پس پیش از اینکه مدافعان اکوادور متوجه شوند، توپ از بین پاهای بانگرا رد شده بود.

8 دقیقه بعد، پرده دوم معجزه "لا پولگا" رقم خورد. بین اشتباه مدافع اکوادور تا رسیدن توپ به تور دروازه این تیم، تنها کسری از ثانیه زمان نیاز بود. مسی توپ را دزدید، وارد محوطه جریمه شد و پس از آنکه بانگرا فرصت پیشروی پیدا کند، سقف دروازه اکوادور فرو ریخته بود. ماموریتی که غیرممکن به نظرمی رسید، خیلی زودتر از حد انتظار انجام شده بود اما برای مسی هنوز کار تمام نشده بود.

در حالی که فشار حملات اکوادوری ها در نیمه دوم به اوج رسیده بود، یک لحظه غفلت کافی بود تا مسی معجزه اش را تکمیل کند. این بار هم توپ دزدی از مدافعان، پیشروی زیر فشار سه مدافع و ضربه ای که مسیر منحنی آن هیچ شانسی برای دروازه بان اکوادور به جا نگذاشت.

به این ترتیب، "منجی" در لحظه موعود از راه رسید و آرژانتین را نجات داد تا نه فقط آرژانتینی ها، که همه فوتبال دوستان دنیا نفسی به راحتی بکشند؛ چه اینکه تصور جام جهانی بدون او، برای هر هواداری سخت بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منبع خبر : ورزش سه

 

۱۹ مهر ۹۶ ، ۱۴:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

رسمی : کاتالانیا اعلام استقلال کرد !

کاتالانیا رسما اعلام استقلال کرد !

چند وقتی است که مردم کاتالانیا درخواست جدایی از اسپانیا و استقلال طلبی داشتند. حال کاتالانیا رسما این جدایی را اعلام کرد !

اما مشکل این است که مسئولان لالیگا به بارسلونا هشدار دادند که در صورت جدایی کاتالانیا بارسلونا از لالیگا حذف خواهد شد. البته در مقابل بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا اعلام کرد در صورت اخراج بارسلونا از لالیگا ممکن است به لیگ انگلیس ، ایتالیا یا فرانسه برویم. حال باید دید که این صحبت ها به کجا ختم می شود. با اینکه کاتالانیا اعلام استقلال کرد دولت اسپانیا هم باید با این اتفاق موافقت کند اما در حال حاضر نخست وزیر اسپانیا مخالف اصلی این جدایی است.
۱۸ مهر ۹۶ ، ۲۲:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی

ترکیب ایران برای مصاف با روسیه

به گزارش "ورزش سه"، با تصمیم کارلوس کی روش تیم ملی ایران این دیدار را با ترکیب علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، وریا غفوری، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون آغاز خواهد کرد.

 

 

به این ترتیب سید جلال حسینی و مرتضی پورعلی گنجی مدافعان مرکزی تیم ملی خواهند بود و وریا غفوری و احسان حاج صفی در دو سمت خط دفاعی حضور خواهند داشت. امید ابراهیمی در کنار سعید عزت اللهی در مرکز خط میانی قرار می گیرند و وحید امیری و علیرضا جهانبخش نیز دو بال تیم ملی برابر روسیه هستند. کی روش همچنین در این دیدار ترجیح داده تا از زوج طارمی و آزمون در خط حمله استفاده کند؛ طارمی در شرایطی در ترکیب تیم ملی قرار گرفت که بر اساس حکم فیفا به مدت 4 ماه از حضور در مسابقات رسمی محروم است.

منبع خبر : ورزش سه

۱۸ مهر ۹۶ ، ۱۹:۱۵ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمدرضا دهایی